Kurulum Maliyeti Nedir?
Kurulum maliyeti, genellikle yeni bir ürün veya hizmet hattı
başlatma veya hatta bazı türde yeni bir iş başlatma ile ilgili tüm masraflarla
ilgili olan işletme masraflarının bir sınıflandırmasıdır. Gerçek kurulum
maliyetleri, araştırma ve geliştirme masraflarından üretim hattının
oluşturulmasına kadar çeşitli girişim masraflarını içerir. İşletmeler,
girişimin maliyetleri geri kazanma ve makul bir süre içinde karlı olma
potansiyeline sahip olmasını sağlamak için herhangi bir projeyle ilgili gerçek
kurulum maliyetine yakından bakma eğilimindedir.
İşletme kurulum maliyetlerinin hesaplanması, yeni bir ürün
geliştirmenin canlılığını araştırmak için kullanılan zaman ve kaynakların
yatırımıyla başlar. Çoğu zaman, araştırma, potansiyel tüketici menfaatini
ölçmek için yapılan anketleri ve mevcut ürünün pazar analizini inceleyerek,
benzer ürünle rekabet edebilmek için yeni ürünün nelere ihtiyaç duyacağını
belirleyecektir. Araştırma, yeni bir ürün geliştirmenin gerçekçi bir
potansiyele sahip olduğunu gösteriyorsa, araştırmanın bulguları bir geliştirme
ekibine aktarılır. Sizde bu tarz makaleler için bu hizmetleri
alabilirsiniz;
Araştırma aşaması tamamlandıktan sonra kurulumun bir sonraki
maliyeti normalde geliştirme sürecidir. Burada, araştırma aşamasında toplanan
veriler makul ve rekabetçi bir fiyata tüketicilere satılabilecek kaliteli bir
ürün oluşturmak için kullanılmaktadır. Bir ürünün geliştirilmesi genellikle
hammadde maliyeti, ambalaj tasarımı ve genel olarak seri üretime geçmeye hazır
olan nihai bir ürünle birlikte kurulum maliyetlerini içerecektir.
Ürün geliştirildikten sonra, kurulum maliyetlerinin bir
sonraki büyük türü gerçek üretim sürecini içerir. Bu, üretim işlemi için bir
alanın edinilmesi ve yeni ürünün gerçek imalatı için gerekli makinelerin satın
alınması maliyetini içerecektir. Üretim tesisinin yerleştirilmesi ve
oluşturulmasıyla birlikte, çoğu işletme, üretim hattının çalışması için
çalışanların çalıştırılması ve eğitimi ile ilgili eğitim masraflarını
içerecektir.
Diğer yan masraflar, kurulum maliyetlerinin bir parçası
olarak düşünülebilir. Örneğin, saha araştırmaları için büro masrafları ve
gelişme aşamasında verilerin harmanlanması sıklıkla dahil edilmiştir. Birçok
şirket ayrıca, genellikle bir işletme kurulum maliyetinin ayrılmaz parçaları
olarak görülen bir pazarlama kampanyasının yaratılmasıyla ilgili masrafları
dahil etmeyi de seçecektir.
Kurulum masrafıyla ilgili herhangi bir masrafın ve tüm
masrafların dahil edilmesi, işletmelerin her birimin üretiminin nihai
maliyetini belirlemesini daha kolay hale getirir. Bu rakam, yalnızca ürünün başlangıç
kurulum maliyetlerini dengelemekle kalmayıp aynı zamanda da bir perakende
fiyatının belirlenmesini de kolaylaştırıyor. Perakende satış fiyatını kurulum
maliyeti miktarına göre ayarlamak aynı zamanda ürünün daha sonra değil de daha
kısa sürede kar elde etmesini sağlamaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder