Kurulum Maliyeti Nedir?



Kurulum maliyeti, genellikle yeni bir ürün veya hizmet hattı başlatma veya hatta bazı türde yeni bir iş başlatma ile ilgili tüm masraflarla ilgili olan işletme masraflarının bir sınıflandırmasıdır. Gerçek kurulum maliyetleri, araştırma ve geliştirme masraflarından üretim hattının oluşturulmasına kadar çeşitli girişim masraflarını içerir. İşletmeler, girişimin maliyetleri geri kazanma ve makul bir süre içinde karlı olma potansiyeline sahip olmasını sağlamak için herhangi bir projeyle ilgili gerçek kurulum maliyetine yakından bakma eğilimindedir.

İşletme kurulum maliyetlerinin hesaplanması, yeni bir ürün geliştirmenin canlılığını araştırmak için kullanılan zaman ve kaynakların yatırımıyla başlar. Çoğu zaman, araştırma, potansiyel tüketici menfaatini ölçmek için yapılan anketleri ve mevcut ürünün pazar analizini inceleyerek, benzer ürünle rekabet edebilmek için yeni ürünün nelere ihtiyaç duyacağını belirleyecektir. Araştırma, yeni bir ürün geliştirmenin gerçekçi bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyorsa, araştırmanın bulguları bir geliştirme ekibine aktarılır. Sizde bu tarz makaleler için bu hizmetleri alabilirsiniz;
·        içerik ajansı
·        içerik siparişi
·        Hazır makale
Araştırma aşaması tamamlandıktan sonra kurulumun bir sonraki maliyeti normalde geliştirme sürecidir. Burada, araştırma aşamasında toplanan veriler makul ve rekabetçi bir fiyata tüketicilere satılabilecek kaliteli bir ürün oluşturmak için kullanılmaktadır. Bir ürünün geliştirilmesi genellikle hammadde maliyeti, ambalaj tasarımı ve genel olarak seri üretime geçmeye hazır olan nihai bir ürünle birlikte kurulum maliyetlerini içerecektir.

Ürün geliştirildikten sonra, kurulum maliyetlerinin bir sonraki büyük türü gerçek üretim sürecini içerir. Bu, üretim işlemi için bir alanın edinilmesi ve yeni ürünün gerçek imalatı için gerekli makinelerin satın alınması maliyetini içerecektir. Üretim tesisinin yerleştirilmesi ve oluşturulmasıyla birlikte, çoğu işletme, üretim hattının çalışması için çalışanların çalıştırılması ve eğitimi ile ilgili eğitim masraflarını içerecektir.

Diğer yan masraflar, kurulum maliyetlerinin bir parçası olarak düşünülebilir. Örneğin, saha araştırmaları için büro masrafları ve gelişme aşamasında verilerin harmanlanması sıklıkla dahil edilmiştir. Birçok şirket ayrıca, genellikle bir işletme kurulum maliyetinin ayrılmaz parçaları olarak görülen bir pazarlama kampanyasının yaratılmasıyla ilgili masrafları dahil etmeyi de seçecektir.

Kurulum masrafıyla ilgili herhangi bir masrafın ve tüm masrafların dahil edilmesi, işletmelerin her birimin üretiminin nihai maliyetini belirlemesini daha kolay hale getirir. Bu rakam, yalnızca ürünün başlangıç ​​kurulum maliyetlerini dengelemekle kalmayıp aynı zamanda da bir perakende fiyatının belirlenmesini de kolaylaştırıyor. Perakende satış fiyatını kurulum maliyeti miktarına göre ayarlamak aynı zamanda ürünün daha sonra değil de daha kısa sürede kar elde etmesini sağlamaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satınalma Talebi Siparişi Nedir?

Bridgetown Neresidir?

Bujumbura Neresidir?