Segment Marjı Nedir?



Segment marjı, bir işletmenin belirli bir yönünün kârlılığının bir ölçüsüdür ve işletmenin genel olarak kâr marjına nasıl katkıda bulunur. Bir işletmenin farklı bölümlerini bölümlere ayırarak yönetim, hangi yönlerin en kârlı ve mücadele edeceğini görebilmelidir. Bir işletme, ürün hattı, yer ve bölüm gibi farklı şekillerde segmentlere ayrılabilir. Bölüm marjını, işletmenin nasıl yapılandırılacağı ve bir kesimin durdurulması gerekip gerekmediğine ilişkin belirleyici bir faktör olarak kullanırken, bir işletmenin her bir kesimi ile ilişkili maliyetleri göz önüne almak önemlidir. Sizde bu tarz makaleler için bu hizmetleri alabilirsiniz;
·        içerik ajansı
·        içerik siparişi
·        Hazır makale
İşletmeler kazandıkları tüm geliri alarak ve bu geliri elde etmek için gereken maliyetleri çıkararak kar marjlarını hesaplarlar. Bunu yaparken bir şirketin sağlam bir genel görünümü verebilir, ancak bu şirketin başarılı olmasının veya başarısız olmasının tek tek nedenlerini atlayabilir. Örneğin, bir şirket zayıf bir kar marjına sahip olabilir ve bu da özellikle işin zayıf yönü tarafından tartılır. Bölüm marjını hesaplamak, bir işletmenin tek tek bileşenlerinin, işletmenin genel olarak kar marjına nasıl katkıda bulunduğunu gösterir.

Her spesifik segment marjını bulmak için, her bir segment maliyetleri ve gelirleri bakımından ayrılmalıdır. Bu yapıldığında, her bölüm kendi sabit kâr marjını sağlamalı ve belirli sabit maliyetler düşülmüş diğer bölümlerin marjları ile birleştirildiğinde toplam kâr marjını eklemelidir. Her segment, yöneticilere hangi bölümlerin en değerli olduğunu iyi bir fikir vererek, ürettiği toplam kar marjının yüzdesi olarak ölçülebilir.

Bölüm marjının analiz edilebileceği birçok farklı yol olabilir. Birçok yerde mağazaları olan bir perakende işi, her bir mağazayı bir segment olarak düşünebilir. Bir şirket birçok farklı ürün satıyorsa, her ürün grubu işin bir parçası olarak incelenebilir. Buna ek olarak, gelirler ve maliyetler doğru bir şekilde ölçülebiliyorsa, bir şirketin farklı departmanları segmentlere ayrılabilir.

Her segment için maliyet dikkate alınarak segment marjını analiz ederken önemlidir. Bazı bölümlerin, kendi kâr marjlarında önemli bir etkisi olabilecek kendi işletmelerinin bölümlerine özgü maliyetleri olabilir. Belirli bir segment elimine edilmiş olsa dahi işin maruz kalacağı maliyetler olabilir. Bir işletme faaliyetlerini hızlandırmayı ve belirli segmentleri ortadan kaldırmayı düşündüğü takdirde bu maliyet düşünceleri önemlidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satınalma Talebi Siparişi Nedir?

Bridgetown Neresidir?

Bujumbura Neresidir?